Pedagogia na colina : A Faculdade Adventista de Educação da Universidade Adventista de São Paulo de 1971 a 1999.

This research studies the process of the constitution of the Adventist Education University of the nowadays known as São Paulo Adventist University Center, presenting its particularities in the institutional structure and teaching formation. Special attention is given to the Pedagogy class of the FA...

Nível de Acesso:openAccess
Publication Date:2008
Main Author: Klein, Débora
Orientador/a: Buffa, Ester lattes
Banca: Jardilino, José Rubens lattes, Nascimento, Maria Isabel Moura lattes, Souza, Carlos Bauer de lattes
Format: Dissertação
Language:por
Published: Universidade Nove de Julho
Programa: Programa de Pós-Graduação em Educação
Department: Educação
Assuntos em Português:
Assuntos em Inglês:
Áreas de Conhecimento:
Online Access:http://localhost:8080/tede/handle/tede/379
Citação:KLEIN, Débora. Pedagogia na colina : A Faculdade Adventista de Educação da Universidade Adventista de São Paulo de 1971 a 1999.. 2008. 168 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Nove de Julho, São Paulo, 2008.
Resumo Português:Essa pesquisa estuda o processo de constituição da Faculdade Adventista de Educação do atualmente conhecido como Centro Universitário Adventista de São Paulo, apresentando suas particularidades na estrutura institucional e formação do docente. Atenção especial é dada à turma de Pedagogia da FAED de 1994. Esse trabalho se insere na linha de pesquisa sobre a história de Instituições Escolares. Para a realização dessa investigação empregamos os seguintes procedimentos metodológicos: a analise de documentos da Instituição, observação participativa, observação livre e entrevistas com professores, diretores, especialista e ex-alunos de três diferentes turmas da FAED.
Resumo inglês:This research studies the process of the constitution of the Adventist Education University of the nowadays known as São Paulo Adventist University Center, presenting its particularities in the institutional structure and teaching formation. Special attention is given to the Pedagogy class of the FAED 1994. This work is inserted in the research line about the history of Scholar Instituitions. For the fulfillment of this investigation the following methodological procedures were used: the analyses of documents of the Institution, participative observation, independent observation, interviews with teachers, directors, specialist and ex-students of three different classes of the FAED.