O evangelho segundo o McDonald's: estudo sobre o processo de produção da fast-food

This study approaches the production process of McDonald´s fast food chain, recovering the way their meals are produced, the technology invested on them, the definitions about color, scent, taste, as well as the labor relations, from worker´s functional structure, to employees´ selection and trainin...

Nível de Acesso:openAccess
Publication Date:2006
Main Author: Alves, Carmen Lucia Rodrigues
Orientador/a: Rago Filho, Antonio
Format: Dissertação
Language:por
Published: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Programa: Programa de Estudos Pós-Graduados em História
Department: História
Assuntos em Português:
Assuntos em Inglês:
Áreas de Conhecimento:
Online Access:https://tede2.pucsp.br/handle/handle/12967
Citação:Alves, Carmen Lucia Rodrigues. O evangelho segundo o McDonald's: estudo sobre o processo de produção da fast-food. 2006. 157 f. Dissertação (Mestrado em História) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.
Resumo Português:Este estudo aborda o processo de produção da cadeia de fast-food McDonald s, resgatando a forma de produzir seus alimentos, a tecnologia investida, as definições sobre cor, aroma, gosto; as relações de trabalho, desde a estrutura funcional dos trabalhadores, a seleção dos funcionários e o treinamento para cumprir todas as funções que concretizam o processo produtivo. Enfoca, também, através da análise da propaganda de seus produtos, a ideologia que veicula, particularmente por ser uma cadeia de âmbito global
Resumo inglês:This study approaches the production process of McDonald´s fast food chain, recovering the way their meals are produced, the technology invested on them, the definitions about color, scent, taste, as well as the labor relations, from worker´s functional structure, to employees´ selection and training in order to allow them to accomplish all functions that substantiate the production process. By analysing McDonald´s products advertising, this study also focus on the ideology it diffuses, particularly due to the fact that McDonald´s is a fast food chain of global extent