Criptografia: uma abordagem para o ensino médio

It is about Cryptography for High School students and the primary purpose of this study is to facilitate and to encourage teenagers to learn Mathematics topics using practical and modern applications. In this thesis, it will be showed the concept of Cryptography, part of a variety of message encrypt...

Nível de Acesso:openAccess
Publication Date:2016
Main Author: Jansen, Jean Mendes lattes
Orientador/a: Silva Filho, João Coelho
Format: Dissertação
Language:por
Published: Universidade Federal do Maranhão
Programa: PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM REDE - MATEMÁTICA EM REDE NACIONAL/CCET
Department: DEPARTAMENTO DE MATEMÁTICA/CCET
Assuntos em Portugês:
Áreas de Conhecimento:
Online Access:http://tedebc.ufma.br:8080/jspui/handle/tede/1609
Citação:JANSEN, Jean Mendes. Criptografia: uma abordagem para o ensino médio. 2016. 81 f. Dissertação (Mestrado em Matemática) - Universidade Federal do Maranhão, São Luís, 2016.
Resumo Português:O trabalho versa sobre a Criptografi a em uma abordagem para o Ensino Médio com finalidade de facilitar e estimular a aprendizagem de conteúdos matemáticos através de aplicações práticas e modernas. É abordado sobre o conceito de criptografi a e parte da variedade de métodos de encriptação e desencriptação de mensagens, bem como sua importância nos dias atuais. Além disso, são apresentados conceitos e classi ficações matemáticas de Funções, Matrizes e noções de Teoria dos Números, que são aplicados aos sistemas criptográfi cos.
Resumo inglês:It is about Cryptography for High School students and the primary purpose of this study is to facilitate and to encourage teenagers to learn Mathematics topics using practical and modern applications. In this thesis, it will be showed the concept of Cryptography, part of a variety of message encryption and decryption methods as well as its importance today. Then it will be presented some valuable Mathematical contents, such as Functions,Matrices, and some notions in Number Theory applied to cryptographic systems.