Cyberock: o estúdio como instrumento musical na performance ao vivo da banda SOMBA

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2008
Autor(a) principal: Guilherme Augusto Soares de Castro
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-7XQLLR
Resumo: The technologies developed for musical applications in the 20th centuryinfluenced directly the expansion of musical genres. Overall in rock, theres a high dependence degree between an artists sonority and the technology used in it. This generates a problem to the maintenance of the same acoustical mark in the various situations of practical music: in rehearsals, in studio and in live performances. As an approach of this issue, the digital technologies (and, mainly, the computer) is a greattool, with its characteristics such as: portability; an easier data storage, maintenance and upgrading; more possibilities in the use of signal processing resources; more possibilities of interaction, and others. The band called SOMBA a pop/rock band considered to cover and research some of the possibilities that the current digital technologies can supply, in a way so it can define itself musically through (amongothers factors) a sonorous mark. This occurs with the elaboration of a patch detailed through this work in Max/MSP, with the dilution of borders between functions in the musical process and with the development of a phonographic and performer work using the designed patch.
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