Comunicação, Consumo e entretenimento: o interator na ficção seriada Star Wars

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2011
Autor(a) principal: Mastrocola, Vicente Martin lattes
Orientador(a): Castro, Gisela Grangeiro da Silva lattes
Banca de defesa: Carrascoza, João Luiz Anzanello lattes, Cánepa, Laura Loguercio lattes
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing
Programa de Pós-Graduação: Programa em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPM
Departamento: Comunicação
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: http://tede2.espm.br/handle/tede/99
Resumo: This project delimitates the concept of transmedia storytelling: a kind of narrative which develops into multiple mediatic platforms, such as internet, books, videogames, comics, television, cinema etc., examining the use of strategy in the entertainment industry and understanding how the consume and communication strategies materialize in this scenario. The object of this project is: to examine the strategic appropriation of transmediatic narratives in the industry of entertainment; to study the systematic use of multiple platforms on the biggest mediatic series worldwide, using an established example in the industry of entertainment: the Star Wars fiction series. Finally, we will investigate the participation of a digital social network in the consolidation of the success of this series through user-generated (interactor) content and distribution. It is used in this project a multimethodological approach wherein will be highlighted a netnographic character observation, following interactors among diverse social networks and digital platforms where they are found.
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