Educação para a Sustentabilidade: Uma visão da história da educação socioambiental no Brasil e o caso da REDECRIAR de Porto Alegre RS

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2012
Autor(a) principal: Martos, Doroty Aparecida
Orientador(a): Fischmann, Roseli lattes
Banca de defesa: Alves, Maria Leila lattes, Okamura, Cíntia
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Metodista de São Paulo
Programa de Pós-Graduação: PÓS GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO
Departamento: Educação
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/966
Resumo: The present master thesis aims at to research theory and action of Sustainability Education (in the scopes of the formal and not formal education), presenting a historical view and a case study. The main objective is to reflect on aspects of the existing relations between socio-environmental NGOs, in one hand, and public schools, in the other, and its respective impact in the localities where they are being implemented, as well as, in the individuals engaged in them. It is intended to analyze these relations, considering the diverse strategies used in the studied processes, the applied methodologies of action, and to reflect on public politics that support those actions.
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