Implicações de um curso a distância à formação humana de professores: um estudo sobre egressos da graduação em Pedagogia da UERJ

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2009
Autor(a) principal: Santos, Lázaro lattes
Orientador(a): Oliveira, Eloiza da Silva Gomes de lattes
Banca de defesa: Gama, Zacarias Jaegger lattes, Vilarinho, Lúcia Regina Goulart lattes
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade do Estado do Rio de Janeiro
Programa de Pós-Graduação: Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas e Formação Humana
Departamento: Centro de Educação e Humanidades
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/14881
Resumo: The research undertaken aimed to investigate how the Pedagogy Course at Distance Learning of Rio de Janeiro State University (UERJ) involved the teaching practice of graduates of the course. We started discussing the concept of human formation through three categories: work, knowledge and technology and focuses on how the distance education and the technology can contribute to human development in our society. Continuing focus the Course of UERJ and discuss what are the contributions and contradictions in this course offered through the CEDERJ Consortium. We performed a comparison between theoretical and practice of the teachers interviewed in order to approach to their reality and realize that the course had implications for the practice of them. To achieve this result we use semi-structured interviews that were analyzed using the methodology of content analysis. Our work is guided by the historical materialism, so interested in how the theory and practice are related in the case of our respondents. The result of the analysis indicated how the course helped to make this critical and reflective practice.
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