Guerrilha e espionagem em games de ação: o cotidiano na mira de um avatar pesquisador interagindo no Brasil, Cuba e Iraque

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2012
Autor(a) principal: Luna, Daniel Neves Abath
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal da Paraí­ba
BR
Comunicação
Programa de Pós-Graduação em Comunicação
UFPB
Programa de Pós-Graduação: Não Informado pela instituição
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Link de acesso: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/4477
Resumo: The present research discusses the symbolic forms of everyday life expression through the spaces of the action games Call of duty: modern warfare 2 (2009), Call of Duty: black ops (2010) and Battlefield 3 (2011). Our hypothesis is that the structural functioning of these games, as it happens in everyday life, determines main spatialities and points of immediate relevance, establishing, therefore, peripheral spaces, appropriate to storage of symbolic artifacts of exogenous reality to games. This case study is methodologically based on a duplicity looks exploratory, now concerned with describing the progression routes of the main spaces, well aware of the details that make up the peripheral spaces. Through theoretical contributions on space in games, perspective in arts and sociology of everyday life, we could identify and point out interpretations of the symbolic everyday life of action games, showing that the meanings of these elements relate to economic and political issues of the countries involved in the stages of the games analysis, such as Brazil, Cuba and Iraq.
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