Fé & Cia. LTDA: consumo religioso na sociedade contemporânea

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2007
Autor(a) principal: Bastos, Edivaldo Correia
Orientador(a): Não Informado pela instituição
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Programa de Pós-Graduação: Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais
Departamento: Desenvolvimento Regional; Cultura e Representações
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/13555
Resumo: The present work is an exercise of analysis from the cultural exercises related to movie high one of its raised status more with the deity, the human being surrenders it Religion leaving puzzleds the prophets of its end. The purpose of this work is to show that the religious phenomenon is one of the essential components of the socialization human being. The religious dimension, although to have been kept out of society in modernity - it was cybernetics, is an indispensable compassing to guide the human being in the discovery of its true existencial direction. For this, to attenuate the legacy without appropriate title, overwhelming and despairing of the producing and consumer goods society, it is indispensable to add as basic part to the practical one of the religion. And this practice is specify at the acquirement as of commodities objects , than it is to they are consecrate, exercising um magical power under the assistants from the religion. The fair religious Expo Religious, like the Expo Crest (fair as of commodities and service of the Evangelist) and the one Expo Catholic (fair as of commodities and service of the Catholics), appears at the I initiate from the century 21 at the association Brazilian about to cater the litigation of the market religious at every their segments. The and objective of this research is bring forward those two fairs in the format as of Expo and your contribution at the dynamic from the religion crest at the association he acts
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The religious dimension, although to have been kept out of society in modernity - it was cybernetics, is an indispensable compassing to guide the human being in the discovery of its true existencial direction. For this, to attenuate the legacy without appropriate title, overwhelming and despairing of the producing and consumer goods society, it is indispensable to add as basic part to the practical one of the religion. And this practice is specify at the acquirement as of commodities objects , than it is to they are consecrate, exercising um magical power under the assistants from the religion. The fair religious Expo Religious, like the Expo Crest (fair as of commodities and service of the Evangelist) and the one Expo Catholic (fair as of commodities and service of the Catholics), appears at the I initiate from the century 21 at the association Brazilian about to cater the litigation of the market religious at every their segments. The and objective of this research is bring forward those two fairs in the format as of Expo and your contribution at the dynamic from the religion crest at the association he actsO presente trabalho é um exercício de análise das práticas culturais relacionadas ao consumo de produtos, bens e serviços religiosos na sociedade brasileira. O homemurbano, do alto de seu status mais elevado com a divindade, rende-se à religião deixando perplexos os vaticinadores de seu fim. A proposta deste trabalho é mostrar que o fenômeno religioso é um dos componentes essenciais da socialização humana. Por isto, para remediar a herança vazia, angustiante e desesperadora da sociedade produtora e consumista, é indispensável acrescentar como peça fundamental à prática da religião. E esta prática é concretizada na aquisição de produtos objetos , que são consagrados, exercendo um poder mágico sob os praticantes da religião. A feira religiosa Expo Religiosa , como a Expo Cristã (feira de produtos e serviço dos evangélicos) e a Expo Católica (feira de produtos e serviço dos católicos, surgem no inicio do século 21 na sociedade brasileira para suprir a demanda do mercado religioso em todos os seus segmentos. O objetivo desta pesquisa é apresentar essas duas feiras no formato de Expo e sua contribuição na dinâmica da religião cristã na sociedade atualCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfporUniversidade Federal do Rio Grande do NortePrograma de Pós-Graduação em Ciências SociaisUFRNBRDesenvolvimento Regional; Cultura e RepresentaçõesReligiãoMercadoFenômenoConsumoExpo ReligiosaReligionMarketPhenomenonConsumptionExpo ReligionCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::CIENCIA POLITICA::COMPORTAMENTO POLITICO::CLASSES SOCIAIS E GRUPOS DE INTERESSEFé & Cia. 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