A arte na publicidade de uma marca de luxo

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2008
Autor(a) principal: Caraciola, Carolina Boari lattes
Orientador(a): Feijó, Martin Cezar lattes
Banca de defesa: Stori, Norberto lattes, Sant´anna, Maria Clotilde Perez Rodrigues Bairon lattes
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Presbiteriana Mackenzie
Programa de Pós-Graduação: Educação, Arte e História da Cultura
Departamento: Educação, Arte e História
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
art
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24853
Resumo: Through an interdisciplinary analysis of elements belonging to the fields related to the art and the history of the culture, this study seeks to investigate the interaction among art, publicity and luxury. From understanding the theory related to the de-aureateness of the artwork, proposed by Walter Benjamin - thinker of the School of Frankfurt - we have as a scope to scan in what measure and in what form the publicity takes part in the merchandise aureateness process. In order to achieve this purpose, we elected as a research object the advertising campaign of the brand Louis Vuitton (spring / summer 2007), being drawn, from the luxury market research, from the brand’s history, as well as from the historical scenario where it has been developed, the context necessary for analyzing the said campaign and for understanding the role of publicity in the process of de-aureateness related to the artwork and consequent aureateness of the merchandise.
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