Jogos digitais como ferramenta educacional para contextualizar conhecimentos e valores vivenciados na Educação Física

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2016
Autor(a) principal: Constantino, Marcio Turini lattes
Orientador(a): Costa, Lamartine Pereira da lattes
Banca de defesa: Oliveira, Ricardo Brandão de lattes, Ferreira, Flávia Porto Melo lattes, Miragaya, Ana Maria de Freitas lattes, Clua, Esteban Walter Gonzalez lattes
Tipo de documento: Tese
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade do Estado do Rio de Janeiro
Programa de Pós-Graduação: Programa de Pós-Graduação em Ciências do Exercício e do Esporte
Departamento: Centro de Educação e Humanidades::Instituto de Educação Física e Desporto
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/8223
Resumo: This document presents digital developed games as a technological innovation tool to contextualize knowledge and values in physical education, highlighting the possibility of extending and strengthening the reflection of body culture. The methodology of using digital games aimed to analyze the practice and development of games that applied different forms of learning in physical education. For this purpose, we present two approaches that looked at the use the digital games associated with the practice of physical education. In the first approach overviews the profile and the perception of students of the elementary education at a public school in the city of Rio de Janeiro, on the use of digital media, highlighting digital games and their relationship with the practice of physical education. The second approach puts into practice the use of FazGame software for students to develop digital games contextualizing the sports knowledge and the Olympic values experienced in handball classes in physical education. This study was conducted with a sample of students of the same group investigated in the first article.
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