Supernova comunidade criativa: propostas para a geração de conexões e inteligência coletiva visando ao desenvolvimento de profissionais e marcas inseridos no universo de negócios criativos
Ano de defesa: | 2020 |
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Programa de Mestrado Profissional em Gestão da Economia Criativa
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ESPM::Pós-Graduação Stricto Sensu
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Resumo: | The general objective of this Master Course Conclusion Paper is to propose guidelines for building a community among creative business professionals, which promotes, among its participants, connections and a sense of belonging, feedback encouragement, and network development through collaborative content production, active participation, and creation of collective intelligence. The applicability of the research is in indicating directions for the construction of the “Supernova Creative Community”, which will allow for the development of a network with a high level of identification, a sense of belonging and quality content generation, as well as enabling the training of those involved, the feedback of knowledge and fostering collective intelligence and attracting new people to the network, favoring the qualified growth of professionals actively working and / or interested in the creative economy and, consequently, the development of this economic segment for Rio de Janeiro |
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Jesus, Diego Santos Vieira dehttp://lattes.cnpq.br/6322729232079325Kamlot, DanielDubeux, Veranise Jacubowski CorreiaBarros, Denisehttp://lattes.cnpq.br/0091613336693154Lima , Gabriel Corrêa2020-06-16T00:49:18Z2020-11-26Lima, Gabriel Corrêa. Supernova comunidade criativa: propostas para a geração de conexões e inteligência coletiva visando ao desenvolvimento de profissionais e marcas inseridos no universo de negócios criativos. 2020. [94 f.]. Dissertação (Programa de Mestrado Profissional em Gestão da Economia Criativa) - Escola Superior de Propaganda e Marketing, [Rio de Janeiro].http://tede2.espm.br/handle/tede/373The general objective of this Master Course Conclusion Paper is to propose guidelines for building a community among creative business professionals, which promotes, among its participants, connections and a sense of belonging, feedback encouragement, and network development through collaborative content production, active participation, and creation of collective intelligence. The applicability of the research is in indicating directions for the construction of the “Supernova Creative Community”, which will allow for the development of a network with a high level of identification, a sense of belonging and quality content generation, as well as enabling the training of those involved, the feedback of knowledge and fostering collective intelligence and attracting new people to the network, favoring the qualified growth of professionals actively working and / or interested in the creative economy and, consequently, the development of this economic segment for Rio de JaneiroO objetivo geral deste Trabalho de Conclusão de Curso de Mestrado é propor diretrizes e orientações para a construção de uma comunidade entre profissionais de negócios criativos, que promova, entre seus participantes, conexões e sentimento de pertencimento, incentivando a retroalimentação e desenvolvimento da rede por meio da produção de conteúdo colaborativo, participação ativa e criação de uma inteligência coletiva. A aplicabilidade da pesquisa está na indicação de direções para a construção da “Supernova Comunidade Criativa”, que permitirá criar uma rede com alto nível de identificação, pertencimento e geração de conteúdo, além de possibilitar a capacitação de seus envolvidos, a retroalimentação de conhecimento e o fomento à inteligência coletiva e à atração de novas pessoas para a rede, favorecendo o crescimento qualificado de profissionais atuantes e/ou interessados pela economia criativa e, consequentemente, o desenvolvimento deste segmento econômico para o Rio de JaneiroSubmitted by Tamara Cecilia Lombardi (tamara.lombardi@espm.br) on 2020-06-15T23:57:56Z No. of bitstreams: 1 LIMA, Gabriel. Supernova comunidade criativa..pdf: 1472707 bytes, checksum: 07ee7e4e9407f3e9238bb78e57e8b5fa (MD5)Approved for entry into archive by Tamara Cecilia Lombardi (tamara.lombardi@espm.br) on 2020-06-15T23:58:15Z (GMT) No. of bitstreams: 1 LIMA, Gabriel. 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