Marcas linguisticas de enunciação em panfletos publicitários

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2010
Autor(a) principal: Rizzi, Elizabeth lattes
Orientador(a): Elias, Vanda Maria da Silva
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Programa de Pós-Graduação: Programa de Estudos Pós-Graduados em Língua Portuguesa
Departamento: Língua Portuguesa
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/14638
Resumo: In this dissertation, we examined the linguistics traces used to build the leaflet that has the objective to offer esoteric services. At the beginning, we tried to answer the following questions. What are the linguistic resources used by the announcer to call the reader s attention to this kind of gender? How does the announcer make himself presented in the ads? As theoric studies, we used studies about the discursive gender mentioned by Bakhtin (2003) and studies about the (inter)subjectivity in the language according to Émile Benveniste (2005-2006), Kerbrat-Orecchioni (1980-1997) and Fiorin (1999). The body of the research is constituted by 9 leaflets, collected in many places in the city of São Paulo, from January, 2007 to December, 2008. The achieved results show that the announcer uses in leaflets the (inter)subjectivity traces of the 1st and 2nd to establish a relation between seller-consumer in the message
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