Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure
Ano de defesa: | 2009 |
---|---|
Autor(a) principal: | |
Orientador(a): | |
Banca de defesa: | , |
Tipo de documento: | Dissertação |
Tipo de acesso: | Acesso aberto |
Idioma: | por |
Instituição de defesa: |
Universidade Presbiteriana Mackenzie
|
Programa de Pós-Graduação: |
Educação, Arte e História da Cultura
|
Departamento: |
Educação, Arte e História
|
País: |
BR
|
Palavras-chave em Português: | |
Palavras-chave em Inglês: | |
Área do conhecimento CNPq: | |
Link de acesso: | http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24946 |
Resumo: | The world s demand for the English language also presents Brazilian schools with the need to prepare its students to communicate with the world. With that comes the need for different ways to present the content, always seeking the best for the student. This work aims to be a contribution to the study of teaching English as a second language to the teenage public initially looking at issues that may hinder their learning experience, by highlighting the peer pressure, examining its effects in the classroom and presenting possible solutions to the problem. Games appear as a possible solution due to its playful character and ability to motivate and present the content differently. But the game or any other material used in the classroom, even the black board, if there is no contemplation by the teacher, about the connection of that material with content they want to pass, presents no benefit to the teaching and learning of a student. Thus, the game is an activity that despite having a time and a limited space, they can go beyond that with its concepts. The goal of this dissertation is to construct a game applying some of the concepts of how to minimize the effects of peer pressure. This game was designed to be used in a classroom of English as a second language with teenagers and to contribute to the learning of these students. |
id |
UPM_fe8229d7732689d3d558bc9bd74185b4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:dspace.mackenzie.br:10899/24946 |
network_acronym_str |
UPM |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
repository_id_str |
|
spelling |
http://lattes.cnpq.br/8328548533414301Mizukami, Maria da Graça Nicolettihttp://lattes.cnpq.br/2121396261196481Pfützenreuter, Edson do Pradohttp://lattes.cnpq.br/2012558187992063Almeida, Jane Mary Pereira dehttp://lattes.cnpq.br/4170265093375909Prado, Clara Vianna2016-04-18T21:31:59Z2020-05-28T18:11:19Z2009-11-192020-05-28T18:11:19Z2009-08-14http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24946The world s demand for the English language also presents Brazilian schools with the need to prepare its students to communicate with the world. With that comes the need for different ways to present the content, always seeking the best for the student. This work aims to be a contribution to the study of teaching English as a second language to the teenage public initially looking at issues that may hinder their learning experience, by highlighting the peer pressure, examining its effects in the classroom and presenting possible solutions to the problem. Games appear as a possible solution due to its playful character and ability to motivate and present the content differently. But the game or any other material used in the classroom, even the black board, if there is no contemplation by the teacher, about the connection of that material with content they want to pass, presents no benefit to the teaching and learning of a student. Thus, the game is an activity that despite having a time and a limited space, they can go beyond that with its concepts. The goal of this dissertation is to construct a game applying some of the concepts of how to minimize the effects of peer pressure. This game was designed to be used in a classroom of English as a second language with teenagers and to contribute to the learning of these students.A exigência mundial em relação à língua inglesa confere também às escolas brasileiras o encargo de preparar os alunos para se comunicarem com o mundo. Surge então a necessidade de diferentes formas de se apresentar o conteúdo, buscando sempre o melhor aproveitamento do aluno. Este trabalho visa a ser uma contribuição ao ensino de inglês como segunda língua para o público adolescente, buscando inicialmente elencar aspectos que possam dificultar o aprendizado, destacando o peer pressure, analisando os seus efeitos em sala de aula e apresentando possíveis soluções para o problema. O jogo aparece como uma possível solução por seu caráter lúdico e habilidade de motivar e apresentar o conteúdo de forma diferente. Porém, o jogo ou qualquer outro material utilizado em sala de aula, até mesmo a lousa, se não houver uma reflexão por parte do professor sobre a ligação daquele material com o conteúdo que se quer passar, não apresenta nenhum beneficio para o ensino e aprendizado do aluno. Assim, o jogo é uma atividade que apesar de ter um tempo e um espaço limitados, pode extrapolá-los com conceitos. O produto desta dissertação se dá na construção de um jogo em que serão aplicados alguns dos conceitos de como minimizar os efeitos do peer pressure. Esse jogo foi pensado para ser utilizado em uma sala de aula de inglês como segunda língua para o público adolescente e tem como objetivo primordial contribuir com o aprendizado destes.Fundo Mackenzie de Pesquisaapplication/pdfporUniversidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e História da CulturaUPMBREducação, Arte e Históriainglês como segunda línguapeer pressurejogoenglish as a second languagepeer pressuregamesCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNASInglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressureinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIEORIGINALClara Vianna Prado....pdfClara Vianna Prado....pdfClara Pradoapplication/pdf2272910https://dspace.mackenzie.br/bitstream/10899/24946/1/Clara%20%20Vianna%20Prado....pdfa02b7af9da10b0c5fdbeaca1735a827cMD51TEXTClara Vianna Prado....pdf.txtClara Vianna Prado....pdf.txtExtracted texttext/plain197229https://dspace.mackenzie.br/bitstream/10899/24946/2/Clara%20%20Vianna%20Prado....pdf.txt03f8074a4433dfc85d6367a8a7c82554MD52THUMBNAILClara Vianna Prado....pdf.jpgClara Vianna Prado....pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1119https://dspace.mackenzie.br/bitstream/10899/24946/3/Clara%20%20Vianna%20Prado....pdf.jpg19aba4fe2dfba703809bbb39da3d3e84MD5310899/249462022-03-05 03:01:23.003Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.mackenzie.br/jspui/PRI |
dc.title.por.fl_str_mv |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
title |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
spellingShingle |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure Prado, Clara Vianna inglês como segunda língua peer pressure jogo english as a second language peer pressure games CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS |
title_short |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
title_full |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
title_fullStr |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
title_full_unstemmed |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
title_sort |
Inglês como segunda língua para adolescentes: o jogo para minimizar os efeitos do Peer Pressure |
author |
Prado, Clara Vianna |
author_facet |
Prado, Clara Vianna |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/8328548533414301 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Mizukami, Maria da Graça Nicoletti |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/2121396261196481 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Pfützenreuter, Edson do Prado |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/2012558187992063 |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Almeida, Jane Mary Pereira de |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/4170265093375909 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prado, Clara Vianna |
contributor_str_mv |
Mizukami, Maria da Graça Nicoletti Pfützenreuter, Edson do Prado Almeida, Jane Mary Pereira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
inglês como segunda língua peer pressure jogo |
topic |
inglês como segunda língua peer pressure jogo english as a second language peer pressure games CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
english as a second language peer pressure games |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS |
description |
The world s demand for the English language also presents Brazilian schools with the need to prepare its students to communicate with the world. With that comes the need for different ways to present the content, always seeking the best for the student. This work aims to be a contribution to the study of teaching English as a second language to the teenage public initially looking at issues that may hinder their learning experience, by highlighting the peer pressure, examining its effects in the classroom and presenting possible solutions to the problem. Games appear as a possible solution due to its playful character and ability to motivate and present the content differently. But the game or any other material used in the classroom, even the black board, if there is no contemplation by the teacher, about the connection of that material with content they want to pass, presents no benefit to the teaching and learning of a student. Thus, the game is an activity that despite having a time and a limited space, they can go beyond that with its concepts. The goal of this dissertation is to construct a game applying some of the concepts of how to minimize the effects of peer pressure. This game was designed to be used in a classroom of English as a second language with teenagers and to contribute to the learning of these students. |
publishDate |
2009 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-11-19 2020-05-28T18:11:19Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2009-08-14 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-18T21:31:59Z 2020-05-28T18:11:19Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24946 |
url |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24946 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Educação, Arte e História da Cultura |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UPM |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Educação, Arte e História |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) instacron:MACKENZIE |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) |
instacron_str |
MACKENZIE |
institution |
MACKENZIE |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://dspace.mackenzie.br/bitstream/10899/24946/1/Clara%20%20Vianna%20Prado....pdf https://dspace.mackenzie.br/bitstream/10899/24946/2/Clara%20%20Vianna%20Prado....pdf.txt https://dspace.mackenzie.br/bitstream/10899/24946/3/Clara%20%20Vianna%20Prado....pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
a02b7af9da10b0c5fdbeaca1735a827c 03f8074a4433dfc85d6367a8a7c82554 19aba4fe2dfba703809bbb39da3d3e84 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1757174467623124992 |